Miltä näyttää 2 vuoden kehitys?

Tässä alkaa pikkuhiljaa lähestyä se aika, kun kaksi ja puoli vuotta sitten päätin aloittaa systemaattisen salitreenaamisen, ja keskittyä kunnolla lihasmassan kasvatukseen. Kaksi vuotta on kuitenkin lyhyt aika, sillä ei päästä kehonrakennusmittoihin – sellaiset tulokset vaativat vuosien jatkuvaa työtä. Tiesin kuitenkin alusta alkaen, mitä haluan ja miltä haluan näyttää. Aikaa ei ole tuhlattu tämän reilun kahden vuoden aikana ainakaan miettimiseen. Merkkipäivän kunniaksi kaivoin nyt koneelta vanhoja salikuvia. Enjoy!

Ensimmäisissä kuvissa: maaliskuu 2014 – elokuu 2014 – syyskuu 2014

Näyttökuva 2016-07-24 kello 19.08.56 Näyttökuva 2016-07-24 kello 19.09.37 Näyttökuva 2016-07-24 kello 19.09.50

Peiliin katsoessa tuntuu ettei mitään kehitystä olisi koskaan tullutkaan. Omassa päässäsi olet aina pieni, lihaton tai rasvainen. Tottakai kaikki on vain omassa päässäsi. Todellisuudessa painoa on tullut 28 kiloa lisää, siitä mistä aloitettiin. Kun aloitin tammikuussa 2014 kunnolla salitreenaamisen paino oli 60 kilon hujakoilla. Tavoitteeni onkin jatkaa, että 3 vuoden kohdalla olisi paino 30 kiloa enemmän kuin aloittaessani, siis 10 kg/vuosi. Minun pituudellani ja mallilla realistinen offipaino on lähempänä 100 kiloa, jos jatkan samanlaisilla treenimetodeilla kun tähän asti, ja mikäli haluan näyttää lavalla yhtään miltään.

Seuraavissa kuvissa Helmikuu 2015 ja syyskuu 2015

Näyttökuva 2016-07-24 kello 19.11.41  Näyttökuva 2016-07-24 kello 19.39.24

Kehonrakennuksen kannalta oma rakenteeni on melko haastava. Olen melko pitkä ja varsinkin alaselkäni pituus rikkoo takaprofiilia pahasti. Osan pituudesta pystyy kyllä peittämään oikeanlaisella poseerauksella, mutta tätä varten yläselkään on saatava hirveästi kamaa lisää – leveyttä ja paksuutta molempia. Välillä tuntuu että lihan saaminen on todella työlästä tähän kroppaan. Toisaalta itse olen ajatellut aina niin, että pystyn itse ihan samaan kuin kuka tahansa muukin. En koskaan ajattele, että olisin lähtökohdiltani yhtään sen huonompi kuin kukaan muukaan, vaikka todellisuudessa olisin. Rakenteessani on myös hyviä puolia: hartialinja minulla on leveä ja yhdistettynä tuohon alaselkään saan vyötäröni helposti näyttämään kapealta saavuttaen tuon halutun X-mallin. Myös onnekseni pituuteni on jakautunut hyvin tasaisesti ylä ja alakropan kesken. Jos olisin persjalkainen, olisin kusessa kehonrakentajana.

Viimeisissä kuvissa tammikuu 2016 ja kesäkuu 2016

Näyttökuva 2016-07-24 kello 19.17.57  Näyttökuva 2016-07-24 kello 19.18.53

Erityisen iloinen olen siitä, että olen viimeinkin saanut selän kasvamaan. Eroa vuoden 2014 ja 2015 välillä ei ole juuri mitään – muuta kuin kireydessä. Vuoden 2015 ja 2016 välillä onkin jo sitten aivan huimasti. Viime vuonna loppusyksystä muutin selkätreeniäni radikaalisti. Ennen treenini suosi pumppaavia, tuntumavolyymitreenejä. Nyt treenini koostuu lähes kokonaan raskaista sarjoista, vähillä toistoilla ja eri liikkeitä on treenissä vain 3 tai 4. Olen myös alkanut käymään 3-4 viikon välein hieronnassa repimmässä selkääni auki. Siitä on yllättäen ollut aivan älyttömästi apua; lavat ovat tippuneet alemmas ja selkä ottaa paljon paremmin treeniä vastaan.

Itselläni menee nyt koko kesä töissä, enkä ehdi lomailemaan kun vasta syyskuussa. Yritän silti päivittää treenikuulumisia mahdollisimman nopeasti. Hyvää kesää!